Sunday 19 September 2010

Min første helg i Dublin!




På fredag kom jeg til Dublin. Turen gikk veldig fint. På flyet ble jeg kjent med en norsk gutt ( Thomas) som jobber i byen. Det var  fint å få nye beskjentskaper med en gang:)

Vel fremme ved leiligheten ble jeg møtt av sønnen til eierne av leiligheten. Jeg leier et rom i en stor, og fin leilighet ved Smithfield Marked. Herifra tar det ca 10 min å gå til skolen, og sentrum av byen. Jeg bor med et kjærestepar (Bob & Zara) fra Irland, og en fransk gutt (Nicolas). De er alle studenter, og er veldig hyggelige.


På lørdag tok Bob oss med på en guidetur rundt i byen. Bob ga oss tips til hvor vi kan shoppe, spise, barer etc. Det var veldig gøy å bli guidet rundt av en lokal ire. Det regnet for det meste av dagen noe som er veldig vanlig her i Dublin. Dagen ble avsluttet med en tur ut på byen:)

Viking Splash Tours!
Trinity College- universitetet til Nicolas.

Dublin`s egen utgave av elg. 

Temple Bar - Dublins kulturelle strøk.
Her finnes det mange barer, men et tips er å gå til andre barer i byen pga høye priser ved Temple Bar. 
En liten del av Dublin slottet som ble bygget på 1200-tallet.
Dublin slottet. 
Bob- vår fantastiske guide!
Nicolas, meg og Thomas ved statuen Molly Malone.
Grafton Street- Dublins mest kjente gågate.
Jeg fikk kjøpt meg Hunter støvler til 320 kr. Hurra!:)


                                                                         
Meg & Nicolas. 

Bob & Zara.


No comments:

Post a Comment